Wednesday, December 22, 2010

I likeeee!


Sedang enak berchat ngn kakak tersayang yang jaohhh nun di dubaisss...
baru tingat kat bungkusan dari Dubai.
Dah selamat terima melalui kawan ahkak yang balik mesia aritu..
lambat sikit mau hapdet sebab tadi baru bayo bil bodben..ha,ni yang baru dpt on9 kekeke...
utk ahkak ct..
Big thanks
ye kak..sy sukeee gilerrr kat pepium2 ni..cayang akak tiga ratos doploh kali! hehe..
nti wedding pezen sy tamo pepium ..sy nak meseng basoh voleh? hahahah..gurau3 je :P
x sabau mau tggu kakak sorang ni balik mesia..banyak citer mau di konsi2..skype nye asaek ada masalah aja..grr grrr.

miss u sis...lagi miss masa zaman sama2 kat lendu dlu..kan..kan..ngn lagi sorang minah senget tu yang bz nya mcm pedane menteri yugoslavia tu kan..Alin ~ kekeke :P

Saturday, December 18, 2010

Tentang Vulann..


Ahaaa..muvi lama..tapi kalau ada kat tibi, aku musti tengok! sama mcm pilem Sepi..hehe..sapa tak tengok lagi Tentang Bulan ni..cuba la try test tengok..aku malas nk tulis sinopsis =))
tadi layan citer ni kat @ ria.Versi drama aku x ske..ske pilem je..zaman kanak2 yang sangat besh.Dan sama mcm pilem Sepi, ada babak yang akan buat aku menitis2 air mata hehe..part Ila g bandor..dan Mawi kejor bagai nak giler nek beskal..masa first time negok citer ni..aku memang harap sgt kete bapak Ila ni x benti ..fadan muke si Mawi. (emo sket keh3).. tu lerrr...tegile2 kan si cantek Zurina..sampai luferr kat kawan dia si Ila ni..bile depan mata di buatnya gaduh..bile berpisah tu..auuuuu..sedeyyy doh.part ni aku leleh suda..
Dan part....jumpa semula di majlis perkahwinan Abu a.k.a Bulat ngn Zurina..hehe.suwitt bangat..aku sukerrrr sgt momen itew...indah dan sangat tacing..hehe..

Tuesday, December 14, 2010

Nurlyana Shakira :P

yehaa...ai dapat anak buah baru...nama dia Nurlyana Shakira..
Yang atas ni plak baby yang dah lama cikittt je..kakak pada shakira, nama dia Nurlyana Sakura..dia masih manje mcm dulu..dan semakin keletah..bile pegang baby baru baru rasa Sakura ni dah mcm beso bebeno hehe :P


Ada Apa Dengan UMBRA?


Arini dapat satu bungkusan pos laju dari Johor...Kalau Johor dah tau sapa..surely my brother.
and bery sepraisingli la.....ada sebuah majalah humor baru..eyh..aku xtau plak kewujudan majalah UMBRA ni..tak kisah la..so,confirm kalau abg aku dah pos musti ada karya dia ini dalam..mcm dalam majalah G3 dulu..
Selak punya selak..ada 3 artikel! wow..emezing race la bang hehee..dan paling buat mata saya bling2..bile tengok kat senarai sidang redaksi..nama beliau tersenarai sebagai PENULIS..lalalaa..
p/s : Tahniah abg, akhirnya sita2 abang tersapai jugak..semoga berjaya dan bertambah2 tahap kekreatifan abg ~
So korang, yang minat baca cite gila2 ke..ujang ke, G3 ke..dan lain2 buku seangkatan dengannya..beli la jugak majalah UMBRA ni k! Selamat membaca =))

Thursday, December 2, 2010

Kusut + SerabOt :P

Arini dah masuk hari ke-4 dalam minggu ni..
Aku rasa mcm sakit jiwa sekarang ni..kusut otak pikirkan mana dia pegi..
Selalu² tu dia ada je..datang 'menziarah' la konon.huh!
Walau di benci , di kutuk dalam hati..
Dia ada je..muka tembok! tak malu! x penah nk berkompromi..
Suka ati je hari² muncul..mencik sgt² dowh!

Tapi ni dah 4 hari..minggu ni dia takde....
Pelik ni...pelik!
dia tak sihat ke?
dah x ingat kat aku ke..atau dia mmg dengar aku slalu marah² dia?
atau dah INSAF ke?
pening² memikirkan nya..
tah ler...nak tido la..agar tenang ati ni :P

p/s : dah 4 hari tak kena saman parking nih..tak bayo nye pun..yela,faking luar petak..
klo aku bayar aku kene saman gak (belajo dr pegalaman)..

kertas kuning,yu tak rindu kat ai ker...
ikhlas dari,
kete comei kaler gold yg slalu paking luar fetak tu :P
(mulut aku cabul kan? esok musti kena! hhahaha)
** Update 3/12 - pun xde saman? gilosss arh!

Bisakah....?

Bisakah yang terpadam dinyala?
Bisakah yang benci disayangi?
Bisakah yang dusta dimaafi?


hush...hushhh!
tak BISA! tak BISA!
shuhh.shuhh pi main jauh..
pulanglah ke tempat asalmu :S

Monday, November 29, 2010

Wooooo!!


Kalo di tanye apa perasaan aku tgk kain rentang ni...
err..aku xtau nk jawab apa hahahaha..
siapa2 yg ada saman yg SIKIT2 tu bayor la ye...ada tawaran menarik tu :P

Thursday, November 25, 2010

BBB...uhh uhhh

ohh..tlg alihkan pandanganku darinya..
tolong lahh..tolonggg..:P
sony eriksen W705 x cukup kah cik yuyun?

Kisah HOT sepanjang vulan?

Hehe..tenet seperti tidak meragam arini..jadi aku nk tulis sesuke ati aku..

Mari begusip..cam kepoci laks..
tapi lately ni, byk baca citer2 uhh..fanaS..fanaS kan..
sejauh mana kebenarannya?
hanya meke dan keluarga meke yang tawu..:P

1- AC dan gelang meknetnye...beza woo..$$$ bagaikan terbang melayang kekeke.betul apekah?xpe,kita tengok je sapa yang kena.

2- Ankel sikes (uncleseekers) dan ex- Queen ..mak aih..citer ni x agak2.makin ku baca,makin menyampah..semua kisah luar dalam di bukanya di public...akai ada ka? sejauh mana kebenaran? wallahu'alam..

3- 2 Alam..ngeh3...ada sapa2 udah tgk citer ni? story la sket..nak dgr la jugek yang kasi puji2an..respon yang aku dapat skrg ni..tiada satu pun yang memberansangkan..aicehhh..sian DDR...dia punya pomosi dan impian juta tuu..
err..' admire' la kat rambut DDR..hikhik :P

Bagai Bulan Di Pagar Bintang

Malam bulan dipagar bintang
Makin indah jika dipandang
Bagai gadis beri senyuman
Pada bujang idaman

Duhai kasih ingin dimanja
Dengan cumbuan mesra
Untuk pelipur lara
Penawar dik asmara

Mmm.. mmm...
Mmm.. mmm...

Malam bulan dipagar bintang
Tambah seri cuaca malam
Murni sungguh ciptaan Tuhan
Bulan bintang lampu alam

Andai kata bintang menyepi
Bulan tidak berseri
Malam menjadi sunyi
Tidak berseri lagi

P. Ramlee & Saloma

ngeee..ter...suker lagu ni jugak hehe :P

Mimpi itew..


Mimpi itew masih menghantui ku..
situasi dan tempat yang berlainan..
tapi perkara pokok adalah sama..
apekah ia maksudnye? uhh :-(
p/s : sblm tido aku dah susi kaki besih2 taw hehe :P

Wednesday, November 24, 2010

50RM?

tweet tweet...SMS ~

es em es pon masuk.....oh,bukan ke nombo aku..tapi nombo pak usop.

From: + 6285294359927
Tlong bagi kredit mexis 50RM ke num baru ayah 0128115902
Ayah lgi ada msalah kat balai Police.ta payah caal sekejap ayah call.

vongoks betul..dah ler ayat berterabor..
lagi mau pau orang top up sampai rm50 eh silap...50RM? kekeke..
pak usop tu dah xde ayah la ngok..atok aku dah lama meninggal huhu..

x sudah2 sms2 vodoh ni menggangu inbox.aku yakin..
bukan abah aku sorang je terima sms2 bodoh camni.ramai lagi yg dpt kan...
hati2 lah ye tetawan..jgn plak sedekah free2 hehehe..

Wednesday, November 10, 2010

Sakuraaaaa


Si tecik ni dah setahun lebey..
sekarang dah bule berjalan sendiri..tekedet2 macam itit..
kalau joget..eiii, koserr nyah..tah mana dia belajar step pun aku tatau la.hehe
mulut plak pot pet pot pet..dah mcm bahasa orang asli kepulauan urdu je,
x paham doh..

ok..perkataan yang bole difahami..cthnye :

papa..mama..atok..ok la tu mmg lancar jer..

part2 nama mak sedara dan pak sedare :

maklong.....di pangeinya manong..
(harus paklong nya nanti di pangil nye panong kan..kan? hikhik :P)
mak anjang....di sebutnye ma nyah
pak itam....jadi nama pa tam
pak uteh...po te
pak lang... jadi paa..ng

ok...ni yang paling latest kedengaran kat tinge aku tadi..
nenet dia suh belajar panggil adik lelaki aku yang lagi sorang tu..
pangkat dia PAK ANDAK la..

tau dia sebut apa? PO DAA..keh3..

Sakura..sakura..^_^

Sunday, November 7, 2010

Kerja...Kerja..

pejam celikss...pejam celiksss..
mcm kejap je masa berlalu..2 minggu lebih bertapa dalam umah,
esok udah mula keje..
siriusli..aku takde mood nak bekerja..
aku mau tidur malam..
tidur malammm..
tidur malammm..
penyakit susah nak tido malam ni bikin otak aku kusut masai :(

Thursday, November 4, 2010

Galas & Batu Sapi milik BN :-)


Batu Sapi kekal milik BN....Galas berjaya di rampas BN..
Tahniah buat Barisan Nasional..Double barrel..yippieee!!!

Tuesday, November 2, 2010

Alang Rebus Tak Empuk :P


Hi semua..hehe..tak..aku bukan nak jual buku kat blog SPC ni...tapi cuma nak kasitaw, ini buku..ai manyak sukeee...:P
lulu2....suke pinjam buku ni kat kawan..dah byk kali baca..tapi tingin nak ada koleksi sendiri.Smlm...ketika melayan perasaan sesorang lepas mengambil udara segar tengok laut...kaki pun menapak ke kedai buku...rembat 4 novel...sebagai peneman di malam hari..lately ni aku tak bley tido malam..imsomniyaaa ke hapa.dan ia sangat menyakitkan ati aku sebab dah xdpt nak menikmati keindahan tido di malam hari..tu yang rasa giler SEPI.sungguh, aku rasa aku tengah lalui sgt2 menyedihkan dalam idop sekarang ni =((
oke, back to alang...aku ske watak hero dia...hero dia ambut afro.. kehkehkeh..sangat kelakar ada hero imej cam gitew, puitis dan seorang yang unpredictable..dia akan buat sesuatu yang sgt istimewa yang tak terjan gkau dek akal..hanya orang yang faham, akan faham maksudnye..sgt suwit giteww hehe.lagi satu aku ske baca puisi2 Alang...Jom layan sinopsis..lagi satu..err, novel ni aku xkan jual.ia akan jadi koleksi peribadi Cik Yuyun..hehe..

Nuha:
Jendela hati diketuk lagi kubuka separuh-separuh.separuh hati"Selamat malam, nama saya Cinta!"hangat dan dingin merantai di luar. "Izinkan saya berteduh di tepi jendelamu?"Cinta terus bertanya.Lalu hatiku tertanya-tanya:"Cinta, kenapa mesti aku?"
Muzzammil: Nuha, benarkah... tidak semua ombak menemui pantai?

Kalau cinta itu ada sayapnya... terbanglah dan hinggaplah di hati dia berbisiklah kepada dia yang telah ku berikan hatiku berbisiklah tentang rasaku yang satu serulah kepadanya Cinta, sapalah dia Cinta dengan cintaku pandanglah dia... dan ceritalah Cinta tentang akuyang sedang jatuh hati kepadanya

Novel keenam NOOR SURAYA membawa anda menemani Nuha menaiki Ekspres Langkawi ke utara. Perjalanan kereta api pada malam dingin penghujung tahun 2005 telah menemukan Nuha Tajul Ariffin dengan Alang Rebus Tak Empuk. Nuha memang tidak menyukai lelaki berambut Afro itu sejak mula! Titik! Alang juga tidak menyenangi Nuha yang garang mengalahkan anak gergasi itu sejak awal. Titik! Padahal hidup ini rupa-rupanya tidak pernah ada ‘titik’ sebelum tiba waktunya. Hidup adalah suatu perjalanan waktu!

Sunday, October 31, 2010

...........

Sepi hati terjadi lagi
Mungkin sampai mati aku sepi
Biar senyum hadir di hariku
namun ini hanya ada di bibir
di bibir saja

Aku ini yang bisa mengerti
walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupku
biarkan saja
Biar saja hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

Woo.. sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

Thursday, October 28, 2010

Kalau Berpacaran...

sukerr lirik dia...lagu dia...hehehehe :P

Kalau Berpacaran - Sohaimi Mior Hassan/Ana Raffali/ Altimet

Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibubapa adik abang


Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Chorus:
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang

Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama

Hantarlah rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kekasihmu disambar buaya

ulang chorus

[Altimet]
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga

Aku penambah perasa
Aku lah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa

Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah

Status Pesbuk Yang Lawak :P

kehkehkeh..lawak seyh,kreatip..aku cilok kat amazingnara.
klik kat image utk poses tumbesaran ;-)





Tuesday, October 26, 2010

JoM SkOdeNG ;-)

Meh aku nak tunjuk bende2 yang dah lali dengan aku sejak2 aku suti sakit ni..hehehe...
jom2 skodeng :-)

Obat.........ngeee...venci! venci! sapa yang kenal aku luar dan dalam.err dalam? hehehe.pasti tahu aku venci sama ubat...dan bende yg aku venci tu jugak aku slalu dapat dan terpaksa hadap.terpakse buat2 suke ubat bile sakit dah bermaharajalelawati...
Udah 4 hari aku skip makan ubat ni...dlm byk2 tu...ada ubat ajaib,kaler pinky..(tah apa yg ajaibnye tah kata doc tu la.....setiap 5 jam kene makan..ari petama je aku pasang alarm..apastu....haremmm nk makan lg) mak tanya dah mkn ubat? dahhhh..abah tanya dah? dahhhh..sori parents.bukan sengaja nk tipu..tp aku x tahan makan ubat slalu..nanti efeknye....aku bisa pekak sikit hari lagi..keh3...:P



Daun bambu....daun ni dah bergayutan kat pintu umah aku sejak dari ari raye.....so,pada yang tahu ttg asal usul daun ni....kaum India espeselly, kalu nampak ini daun..taulah..ada pesakit campak dalam itew rumah...dan seboleh2nya tiada istilah ziarah menziarah dalam bab pantang demam campak ni...dan paling penting part kebersihan...dari aku kecik lagi mak dah biasa ceritakan ttg kisah rakyat kaitan tentang Daun Bambu, Demam Campak Dan Kaum India..suke je aku dengar cerita tu....Aritu pun mak cerita lagi..sambil usap2kan daun ni kat badan aku....oh ya,daun ni gak...buat mandi..letak kunyit sket..jemur kat luar..mandi pun kat luar derrr, kat depan pintu dapur kat luar tu..berkemban la aku kat pintu rumah..tp xde la open sampai jiran2 leh nampak, sbb adik aku dah kepung ngn kain..rasa best mandi macam tu weh.....mcm orang dolu2 mandi tepi sungai lak hehehe :P


Apa ni yek? hehehe..ni lah masker daun bambu....ni lah petua tradisi mak utk hilangkan parut2 campak.ada campur bedak sejuk sket...
x pedih lgsung bile tekena isi vintik2 yang dah tekopek tu...
sejuk je bile pakai..

hmm..apa lagi yek..ooOO..lupe nak amik gambo buah kelapa.air ni hari2 aku kene minum.
buat sejuk badan...

So,apa aku makan yek sepanjang aku sakit? bubur? naaaa..siyesss..langsung xleh masuk..
xde ayam,fishball,dagin..kosong je..mana best kan? :P
so..aku pilih air teh O dan biskut lemak..
hari2 aku makan ni..dan buah..

selain bende2 ni....aku tido, sebab badan sakit2..dah tido,bangun tgk tibi..ni jela keje aku..
spongebob,cat dog,sin chan, hagemaru, doraemon,mr bean...sinetron Alisa, Cinta Dan Anugerah, Just For Laugh..Biggest Loser Asia.Amazing Race, CSI..dan rancangan2 masakan...ni la citer2 yang aku belasah tgk time cuti2 ni...tp rasanya dlm byk2 ni..aku klo leh nak tgk spongebob setiap masa kekekeke :P

k la....mau makan..kejap lagi macik Sarah akan sapukan masker ke seluruh badan..yey! time for relaxing..daa~


Di Mana Kan Ku Cari Ganti...


Malam tadi xbleh tido lena....badan gatal3 lg..vontot plak sakit..pelik lah.mcm2 sakit =(
pusing sana sini..lama2 terlelap juga mata yg degil ni.
mimpikan arwah nenek @ avva...sejak 2008,tak pernah sekali aku dapat mimpi avva.
dalam mimpi tu..avva senyap je.duduk kat tempat biasa yang avva selalu duduk.
masa tu, rasa mcm miracle..kitorang rasa mcm dapat bende terindah dalam idop..avva ada semula dalam family ni...happy moment!
dan kitorang bagi macam2 makanan utk avva..nak suruh avva makan.avva diam je..senyum pandang sorang2 cucunya..
sedih lah....nak sgt peluk dan tido sebelah avva mcm dulu2..nak mandikan avva.pakai kan avva baju,sikatkan rambut..nak kasi avva makan roti canai..buat air kopi susu..
masa avva hidup,kalau aku sakit..dia akan duduk sebelah aku.jaga aku.suap aku makan..kipaskan.manual lagi.pakai surat kabar..tepuk2 badan aku..mulut dia akn cakap je.kesian cucu aku. sambil usap2 rambut aku..rasa di sayangi sgt2..
lepas avva pegi..skill 'bahasa' aku pun out...trus masuk ke lombong =(
damn!!! lupa daratan btol aku nih..
tp..at least aku masih tau ckp 1-10 dalam bahasa tamil dgn lancar..
dan aku x lupe nama indah yang avva kasi pada aku..hehe.
Sakura pun ada nama tawww...
Macik Sarah kasi nama dia Nanthini..comei kan..hehehhee ;p
avva mungkin dah pergi lama..tapi aku dan adik beradik takkan lupa asal usul avva..
nenek paling bayikkkk dan penyayang.
wanita yang membesarkan mak dari kecil sampai besar..juga membesarkan cucu2nya....
i love u avva...lov u so much.as much i love mak & abah =))

Monday, October 25, 2010

Hidup ini terlalu indah untuk dipersiakan..

Assalamualaikum semua ;-)

Hmm,taktau mcm mana nak mula..aku nak menulis..meluahrasa...betapa agungnya kasih sayang ayah dan ibu..lama nak amik masa untuk buka laptop..cucuk bodben..tgn menggigil2.lama x betenet hehehhe...
kan.....akhirnya aku kene gak demam campak..masin mulut hero2 umah aku tu ;(

apa yang aku bole simpulkan..sakit demam campak kali ni mmg betul2 menguji kesabaran.hari2 aku menangis sebab tak tahan gatal..panas..campaknya plak tumbuh macam cendawan subur hehhee..aku mc sampai awal bulan nov nanti..best je dgr kan, tapi sakitnye menanggung tuhan je tahu..
arini da kuat sikit badan ni...selama aku terlantar sakit, insaf je aku rasa.sungguh tak tipu...bila mana mak sapukan ubat kat seluruh badan..masa tu aku betul2 x larat..lemah sendi2 badan..air mata aku menitis2..bukan je pikirkan bila sakit ni nak baik..tapi fikirkan..kalau mak takde..sapa nak sapukan dan jaga aku masa sakit, masakkan makanan...Ya Allah..Kau anugerahkan lah kesejahteraan yang kamil buat kedua ibu bapaku.berikan kesihatan yang baik dan rahmatilah mereka...mereka adalah penguat semangatku..

aku hampir hilang semangat..bayangkan,kat seluruh muka,naik vintik2 besar..belum tgk seluruh badan..sakit,sedih,geram..semua ada.dlm otak tak pikir apa..masa depan pn aku siap nak tolak ke tepi..sbb sedih punye pasal..hehe..alhamdulillah..vintik2 ni semakin kering..tunggu nak baik sepenuhnya je.ahhh..parut pulak! hukk =((

Juga..tak lupa kehadiran insan tersayang yang sentiasa ada di sisi bagi kata2 semangat,aku stat dari malam 17hb oct tu dah xleh mandi..dari sikit vintik2 kat muka..sampai la penuh satu muka..satu badan..dengan tak mandinya.rambut kusut..kat kepala pun tumbuh vintik2 tawww...dia masih terus datang melawat..korang rasa aku malu x dgn muka aku vintik2?hehhee mmg malu weiii..tp apakan daya..itulah diri aku,di kala aku sedang lemah,sakit,emosi tak stabil...terima kasih sayang ..iskk..rasa nak nagis plak hehehe :P

papepun....aku akan lebih2 menghargai mak dan abah.sebelum ni bukan tak hargai..cuma lepas ni..Insyallah aku ingin jadi anak yang lebih baik lagi dari semalam untuk mereka berdua..Mak, paling aku salute..
dari sorang ke sorang anak mak jaga since raya aritu...8 orang semua kene demam campak.
semua nya mak kene buat sorang..tak berdaya nak listkan satu persatu..cuma cukuplah aku katakan...aku takkan mampu balas jasa2 mak abah walau sampai aku mati nanti...besar betul jasa dan pengorbanan seorang ibu...

Tadi aku baru dapat tahu berita yang buat hatiku pedih dan sedih..insan bergelar ibu yang pernah hadir sementara dalam hidupku telah kembali ke rahmatullah..

Alfatihah ..Makcik, dari dulu mulut ini sentiasa ingin menuturkan kata maaf tapi keadaan tidak mengizinkan untuk Yu buat begitu...Yu minta maaf.Yu tidak berdaya..masa tidak mengizinkan dan takdir sudah tertulis begitu..Semoga roh makcik di tempatkan di kalangan wanita solehah.Amin.

Thursday, October 14, 2010

Campak Marathon :P

Sejak dari raya aritu kan….

lengkap semua adik beradik lelaki yang tinggal serumah dengan aku kene demam campak..

Mula2 sorang…

Lepas sorang dah bayikk..

3 orang sekali kena..( 3 badik² ni kelihatan sangat somel bile tgk dorg makan biskut cecah air teh sama², makan bubur sama ², tengok tibi sama²...ahaiii..suwit gitew keh3 ;p )

Lepas tiga orang dah bayikkk…

Sorang lagi kene..tapi yang ni paling kesian..sebab dia tecik lagi.masih baby.

SAKURA..huhu..shian dia, bintiks² badan dia..

Yang uncle² sedare dia yang baru baik dari campak tu plak mulut cam longkangs…’apsal la kene kat SAKURA..fatot² kene kat molong’ aipssss!..mulot tu..bisa berbisa ;p

Mintak di jaohkan..aku dah penah kene dulu..tp yang halus²…harap² lepas Sakura..bersih la birus² sampak ni..pegi lah jaoh² dari umah pak usop. Amin.


Pssstt , tadi kan, lif rosak..2 skali lak tu rosak..dan ada la staff tingkat 7 stuck dalam tu..malas nak tunggu..maka kitorang menapak nek tangga..ke tingkat 6


Fuh! Fuh! Fuh!...x payah bersauna, tak payah berdiet..naik turun tangga dah cukup..sesak napas aku weiiii..buat seminggu rasanya lemak ni malu nak singgah lama² kat badan kekekeke;p

Berhenti berharap .....

Dalam idop ni, sedaya mungkin kita akan cuba menjadi terbaik utk semua perkara…jika x dapat, sekurang2nya menjadi terbaik utk orang2 sekeliling kita..dan kalau x dapat juga..spesifiknya, menjadi terbaik buat org2 yang paling dekat dengan kita..

Keluarga,sahabat,suami/isteri…orang2 ni adalah yang penting dalam idop kita..secara otomatik jika mereka ini penting dalam idop kita..kita tahu menjaga hati mereka..tak mustahil sebagai balasan nya anda akan disayangi oleh mereka..Ikhlas itu kunci segala²nya =))

Jgn mengharap satu pihak sahaja utk terus menjaga hati anda,memenuhi permintaan anda, berada si samping anda ketika anda susah, anda sedih mahupun ketika anda sunyi..tapi bile sampai masa orang lain memerlukan anda, anda abaikan perasaan, permintaan dan hati mereka…ketika mereka terluka, anda tahu? Ketika mereka bersedih, anda tahu? Ketika mereka kesusahan, anda tahu?

Satu yang perlu anda ingat, mereka tak selama2nya akan terus menerima dan terus menerima perbuatan anda..kerana sampai masa, mereka akan menjauhi anda, kerana mereka adalah manusia biasa.

Aku tidak selalu meminta…tidak tahu meminta kerana aku takut permintaan aku tidak dipenuhi…memang selalu terjadi begitu dan ia akan berakhir dengan kekecewaan...Tapi orang selalu ‘meminta’ padaku…dan aku bahagia ‘memberinya’ selagi aku terdaya memberi…Aku ingin terus menjadi bintang di langit…bintang yang sentiasa memberi sinar pada insan2 yang menyayangi ku.. kerana aku tahu siapa kamu di sebalik realiti itu =))

Aku pulang tanpa dendam………….

Tuesday, October 5, 2010

SAHABAT yang KIJAM :P

Bgn pagi..pasang niat suci murni ~

arini tamo makan byk2..tamo bikin teh tarik kat opis..nak minum O je :P
sampai je opis, g pantry bancuh teh O, bukak tin beskut amik 3 keping.pegi kat meja, ngap3..

ehh..makan beskot je kak yus ?

aaaa..

tgh ari.perut kriok kriok..siot la!

kak yus..jom lunch..

jom3..konon3 nak amik lauk2 je..tp kat cafe tu..iskkk..byk btol lauk..sedap doh.
amik gak nasik..sikit jerrr..sayur banyakkkkk...apastu amik paru..semua skali rm2.50

dh makan...borak2..kak yus ko nak diet ye..?
yela...lagi mau tanya..jgn la ajak makan..
yela2..x ajak..

ptg sket..budak ni lupe ingatan agaknye.

kak yus..jom kita makan roti sapu tuna..tuna cili yg bes kan?

ngeee..(dlm ati..mcm sedap la plak mkn pepetang ni..)

pegi la beli...dgn laju aku suh dia g beli

yela ..org g beli..tong2 ye beli roti..(kongsi 3 org..roti & tuna = sorg rm2.50)

sambil makan...dlm ati..(habis niat diet aku) budak2 ni mmg hantu la..

kejap lg....dia dtg kat meja...kak yus..esok kita ajak bos makan ayam penyet nak?

ayam penyet korok mung!!!! dah pi main jaoh2!...huwaaaaa =(

p/s : ada x org benti keje sbb x tahan godaan sahabat yg kuat makan? kijam3...huhu :~

Thursday, September 30, 2010

JENG JENG JENG..

stat esok!! esok! yeyehhhh =((

AKU DAN DIRIMU

Arini pagi2 aku dah bangun.630pg lagi aku dah tepacak dalam kete nak anta pak usop g keje..
ujan lebat...mak aihhh..sedap giler klo dapat sambung tido kan?

tgh borak², bukak hot fm..ada lagu Aku dan Dirimu..yeaa...fikiran aku melayang²...
aku rindu lagu ni..
kwn² yang pernah berkongsi rasa,mahupun suara dalam lagu ni pasti teringat kisah² indah kita masa kita sama² x berapa nak ada komitmen kan.
sungguh, kalau masa dapat berputar aku nak kembali ke alam stay-up sampai lewat pagi..bergosip dan bergosip...err (tapi aku selalu kalah tanpa bertanding bab tido terlalu lambat, tapi kwn² aku mmg terer..ada sampai 3 hari pun mata still celik,tgn still gagah menaip dan mulut masih kuat ngap²..i likeeeeeeee.. :P)

tiba saatnya kita saling bicara...
tentang perasaan yang kian menyiksa..
bukan menyanyi live..tapi menaip kat ym bersambung² hehehe

korang..korang bertiga adalah terbayikkkkk...
err,lupe nak ckp,rindu kat permainan teka lagu jugak keh3 :P

Sunday, September 26, 2010

Gantung Rahsia Rumahtangga Di Dinding Facebook

Artikel ni aku copy dari Gua.com and tepek kat sini utk kita sama2 baca..menarik dan perlu ambil iktibar pada yang terlalu fanatik pada FB :P

Gantung Rahsia Rumahtangga Di Dinding Facebook
by Norana Johar


“Biarlah Mama sendiri mengharunginya demi anak-anak Mama.”

Sekiranya anda terbaca komen sebegini di atas dinding Facebook rakan anda, tentu sekali banyak persoalan yang ingin anda ajukan. Kenapa? Apakah yang terjadi? Dalam waktu yang sama mendesak, “Ceritalah!!”.

Maka, andaian-andaian liar mula tercetus di minda pembaca sedangkan bagi tuan punya akaun, ia hanyalah sekadar luahan hati. Satu ayat tidak mungkin memberi kesan apa-apa.

Bagaimana pula kalau anda lihat komen sebegini:

“Kalau nak sangat yang lebih muda, go ahead!!!!”

Kontroversi bukan?

“Susah kawin dengan orang gaji kecik ni.”

Hmm…. Tak patut cakap begitu.

“Benci bila my Hubby cakap I gemuk, dia pun sama je boroi.”

Kutuk mengutuk sesama sendiri pun sering dilihat di ruangan komen di Facebook.

Pengguna Facebook rata-rata menulis apa sahaja di dinding sendiri kerana bagi mereka ia merupakan ruang peribadi mereka di alam maya dan pendapat atau luahan yang diluahkan di situ hanyalah mengikut rentak dan citarasa mereka sendiri.

Aku punya Facebook, aku punya sukalah! Kegagalan untuk mengenali gelanggang media sosial ini sebagai satu komuniti menjadikan kelakuan ini amat berisiko sekali.

Fenomena Facebook semakin popular di zaman kini sehinggakan anak yang baru bersekolah rendah sudah mempunyai akaun dan datuk yang sudah berusia pun tidak mahu ketinggalan. Media sosial ini semakin menular ke dalam masyarakat; disamping memberi impak positif, fenomena ini juga tidak kurang memudaratkan jika pengguna tidak berhati-hati dalam menggunakan medium itu untuk meluahkan perasaan hati sendiri.

Seringkali pengguna Facebook gemar menulis apa sahaja yang berlaku dalam kehidupan mereka di gelanggang tersebut tanpa mengira sama ada ia perkara remeh mahu pun yang penting.

“Murtabak tadi sedap sungguh”; penting ke maklumat ini kepada umum?


“Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam, Amin…”; tidak kurang juga ada di antara pengguna yang berdoa di Facebook. Namun apabila kisah rumahtangga didedah untuk tontonan umum, ia mengundang pelbagai reaksi spontan yang bakal menjadi barah seperti ungkapan “tikus membaiki labu”.

Amat mudah bagi mereka di luar sana untuk menilai dan melontarkan reaksi tanpa mengambilkira kesannya kepada perhubungan yang sedang meruncing. Boleh dikatakan semua pengguna Facebook mendambakan perhatian dan kehadiran banyak komen kepada luahan hati yang ditulis akan menjadikan perkara kecil semakin membesar.

Setiap ahli keluarga bertanggungjawab menjaga kerukunan rumahtangga dengan tidak menceritakan apa yang terjadi di dalam rumah sendiri kepada sesiapa pun.

Lantas, menulis ‘luahan hati’ di dinding umpama menebuk lubang di dinding rumah sendiri agar dapat diintai orang luar. Satu ayat yang kontroversi mengundang pelbagai andaian daripada komuniti Facebook dan apabila didesak oleh teman-teman, masalah yang mula-mulanya tidak diketahui ramai mula diceritakan sedikit demi sedikit.

Fikir dengan teliti sebelum meluahkan isu peribadi kepada umum. Ada di kalangan rakan-rakan kita juga merupakan rakan suami atau isteri kita sendiri dan menceritakan kisah peribadi hanya mengaibkan pasangan sendiri.


Halang diri untuk meluahkan perasaan di Facebook ketika perasaan amarah sedang membara kerana tiada siapa yang untung kesan daripada perbuatan tersebut.

Simpanlah rahsia keluarga dan rumahtangga di tempat yang selamat, jangan digantung di dinding Facebook untuk tontonan umum dan akhirnya merosakkan perhubungan.

Jika anda seorang rakan yang melihat perkara ini berlaku, jalankan peranan anda dengan menasihatkan rakan agar memberhentikan tindakannya itu. Mungkin bagi si pengguna, hanya dia dan komputer riba atau telefon bimbit, realitinya, sekali tulis begitu ramai mata yang membaca dan mereka sedang menilai kehidupan anda di luar sana.

Beringatlah!

Sunday, September 19, 2010

Tapai Ubi...........

gambo ihsan encik gugle


Gulp.............aku teringin lagi nak makan tapai ubi.
Puas mencarik tapi x jumpa.abah ada beberapa kali pesan..
long, kalo jumpa tapai ubi belikan ye..abah teringin nak makan..
hai sedihnye,sampai skrg x jumpa =((
hmmm..gigih mencari..mana nak cari lagi orang jual tapai ubi kat area umah aku ni..
bukan abah je..aku pun teringin..citarasa kami sedondon ;p
abah, yu dah puas cari..x jumpa..
cari kat gugel byk plak..gambo je yg ada bah hehe..
Harap2 di satu hari yg indah aku akan jumpa penjual tapai ubi ..
hadirlah..datanglah kepadaku..akan ku beli tapai ubimu =))

Renungan Terakhir


Sebelumnya kau pergi
Renunglah ku di sini
Kerna mungkin terjadi
Kita takkan bersua lagi
Anggaplah pertemuan ini
Mungkin yang terakhir
Dan tak usah
Kita kesali
Atas apa yang terjadi

Banyaknya pengorbanan
Telah ku pertaruhkan
Mungkin tiada bermakna
Telah banyak mengguris rasa
Untuk itu maafkanku
Kiranya menggangu ketenagan
Dalam hidup mu yang tak perlu kehadiranku

Dugaan…
Inikah dugaan untukku
Hujungnya yang tak seindah mimpi
Hanyalah igauan ngeri
Kau yang pernah ku rindu
Mudahnya berlaku
Mengapa begitu
Berubah layu
Aku menerima
Salam perpisahan
Segalanya sebagai ingatan
Biarlah impian kan berlalu dengan mu

Thursday, September 16, 2010

Perempuan & Bunge ~


Gubahan macik Sarah di malam raye..

ni yang kat ruang tamu je,blom masuk bunge2 kat bilik dan dapur =))

tabik springgggggg..mintak2 kekreatifan mak aku ni menurun kat aku.amin hehe (celah mana nak menurun? bile mak gubah aku bantai tgk tibi la..tido la.makan la..^_^ wink wink )

'INDAH' di HARI RAYA

Salam satu malaysia hehe..Hari ni 16 Sept..tarikh indah buat Malaysia.SELAMAT HARI MALAYSIA.

Ok..raya ni, mcm biasa bende paling aku x suke adalah perkara yang berkaitan dengan cili..
tetiap taon musti nak kene blender byk2.taon ni alhamdulillah abah dah tlg potong sume cili, part basoh mmg mak yg kene tlg basoh (err..aku alergi ngn cili..sgt2 'alergi') mkn x alergi plak ? dan last part........blender cili.ngeee...pijar3....
eiii mmg aku x suke la cili ni..x suker! Ya Allah,tlg la sukakan aku dengan si cili ni..
siksanya aku nak siapkan keje2 memblend ni..ni gambo cili mlm raya ke3..cili x byk sgt,klo tgk malam raye..lagi la dasat =((


Adeke fatot meseng basoh tu nak merosakkan diri taim2 nak dekat raye..gile jahat dia ni kan.
dah panggil org baiki dan-dan tu xde spepart..sakit ati jiwa raga.kene la basoh tgn.dah la byk..sian tgk mak menongeng2 cuci baju secara manual, dah macam org dolu2 plak hehhee..
maka...lps bincang secara berhemah ngn badik2, ni lah dia hasilnye...
tadaaaaaaaaaaa...
meseng basoh baru (sile jelingkan mata nenok gambar di atas)..waweeeeee..
macik sarah suke betoi...aku pun suke..waka waka =))

Tuesday, September 7, 2010

sAL@M AiDiLfiTRi


Yehyeh...lagi 2 ari nak rayeeee...sgt suke hikhik :P
Korang..klo ada salah dan silap cik yuyun mintak maaf zahir batin ye.

Sapa yg tau umah tu, jemput la dtg umah..

ai x sabar tggu raye yuu..moga yang di rancang berjalan lancar dan dipermudahkan Allah.
Amin :)

Tuesday, August 31, 2010

ceklis..ceklis...

huishh..sana sini orang buat checklist raye,aku pon tamo terlepas..
sebuk2 nak buat jugak.hehe...moh kite............

baju raye - belom beli
tudung raye - belom beli
kasot raye - belom beli
enbeg raye - belom beli
kuih raye - udah..tunjuk2 je ;p
duit raye - dah siap2 tukar ;p

uhuu...patut la rase cam x bes..ngape nye la aku p buat ceklis..
byk x beli lagi rupenye..sob sob..http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com

Kebabommmm..mati sudaa.


KUALA LUMPUR: Seorang lagi mangsa bom buatan sendiri yang meletup pada Ahad lalu di Cheras meninggal dunia selepas seorang pekerja wanita siber kafe maut pada hari kejadian - Mstar Online



Haaa kan..tak sudah2 bila raye je..mesti nak mein mercun buloh, bom buatan sendiri la..apastu kang ada yang mati..cedera parah..putus iteww..dan putus ini..
heh...benci la bila dengar stetmen lepas 'kena' ...

"saya nasihatkan pada kawan2 yang lain jgn la men mercun bla..bla..blahhh..."
"kalau saya tau jadi macam ni saya x main..saya menyesal..bla bla blah"

Sebelum main tu x pikir? selalu bila dah terjadi baru nak menyesal..

Adik2 aku tu pun, tingin2 tu nak main..jgn kan bom,mercun pun ai x kasi taw...
mercun bola? mercun telor? mercun mancis? mercun roket? mercun katak?

Hehh..jgn harap ye Yin,Baby....nak main,main yang ni je...Bunga Api..(yang ni pun bukan aku belik..tapi abg ipo dorang yang belikan semalam)
Along dulu pun main bende ni jer...cuma beza nya batang dia semakin pendet..
ish..x puas! :P~

Huuu..kejap lagi nak bebuka..yeh yeh..

Selamat Hari Kemerdekaan buat rakyat Malaysia.
Semoga terus sukses dan suksess...
aku cuma takut satu....
jgn lah keharmonian yang ada kat mesia ni tergugat dek
kerana sentimen perkauman yang kerap kita dengar sekarang ni...
ketidaksefahaman politik dan bermacam cerita2 tak bes kebelakangan ni.
Susah payah atot nenet moyang kita berjuang, senang2 ke kita nak gadaikan?
Semoga Allah pelihara kerukunan negara kira.Amin.

Minyak ZaitOn Lebih DaRa :P

Cik Yuyun ader minyak baru dalam koleksi taw..

"ko try la minum satu sudu sehari..mula2 rasa cam x bes..lama2 nti ko musti addicted"

kekeke...aku baru rasa,slalu tu guna dalam masakan je..tapi arini secara live minum...dan rasanya? mmg x best! hahahaha :P

Moh kite gugel kebaikan Minyak Zaiton ~

Pohon zaitun yang berkat ada disebut dalam Al-Quran, sebanyak 7 ayat dalam surah An-Nur-35, Al Mu'minuun-20, At Tiin-1, Al An'aam-99 & 141, An Nahl-11, dan ´Abasa-29. Semenjak 1400 tahun yang lalu, Nabi Muhammad SAW telah menasihatkan umat Islam agar menggunakan minyak zaitun untuk kesihatan dan penjagaan badan, di mana Baginda SAW sendiri menggunakannya sebagai minyak rambut.

Antara kandungan minyak zaitun adalah fenol, sterol, pigmendan squelen yang memainkan peranan penting dalam kesihatan manusia.

KEGUNAAN DAN KELEBIHAN MINYAK ZAITUN

Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian
Menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis
Mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone)
Membantu penghadaman dan mengurangkan ulser perut
Antioksidan dan antikanser
Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak)
Membekal vitamin E
Kecantikan (kulit dan rambut)
Kestabilan asid lemak

Memberi kesuburan kulit wajah
Membantu mencegah keracunan
Menyingkir parasit pada usus
Membantu menyihatkan rambut dan menghilangkan kelemumur
Dengan campuran sedikit garam, boleh menjadi ubat mujarab bagi penyakit gigi dan gusi
Mengandungi bahan anti penuaan
Membantu menguatkan tenaga batin
Membantu mengatasi kesan melecur
Sebagai bahan urutan yang membantu menguatkan organ, sendi dan otot serta melegakan sakit
Membantu melegakan athritis dan sciatica
Membantu menjauhkan kanser usus

Penggunaan:
Gunakan dalam masakan menggantikan minyak masak kelapa sawit.
Mengambil secara terus sekurang-kurangnya 2 sudu makan setiap hari

Terdapat 3 jenis minyak zaitun:

Extra Virgin Olive Oil
Merupakan minyak zaitun paling murni dengan kadar keasidan 0.5-1 peratus. Warnanya kehijau-hijauan dan sesuai untuk dijadikan sos salad.

Virgin Olive Oil

Kandungan asidnya sekitar 4 peratus. Ia berwarna hijau kekuningan. Biasa digunakan sebagai campuran masakan atau hidangan tumisan.

Olive Oil
Minyak zaitun jenis ini mengandungi tahap keasidan melebihi 4 peratus. Berwarna kekuning-kuningan dan biasanya digunakan sebagal pengganti minyak untuk menggoreng dalam masakan Itali.
Penyembuh Pelbagai Penyakit

Cik Yuyun : Apa lagi..moh kita telan beramai2 hehehe :P

Mango oh Mangga

Pagi2 tadi..tetibe mcm ada org tepok badan aku suh bangun..haiyahh..sapa ni.Kepala tengah berat ni, orang demam taw..
demam rindu kekeke :Phttp://www.emocutez.com

Long,bangun long..
aaa..
Long..terkejut mak long..(oh macik sarah upenye..)
emm...ngape.. (masih lagi cuba menarik selimut yang udah di tarik oley macik sarah)
Buah mangga kita kene curik!
Hahahahhahaha..panjang pulak aku gelak..jahat punye anak kan?
Semua long,hish tah bile si pencuri tu buat keje..dah la lama nak tunggu berbuah..dah berbuah je orang curik..sakit ati mak..
Hmm...takpe la mak..takde rezki tu.Biarlah orang tu makan,biar dia kentot tak benti2....esok kita g jela tesko beli buah mangga..
Pap! terus montot ku ditepok dengan manje (manje ke? kuat doh,seb bek suar aku tido aku tebal..hahhaha)
x sama la dengan yg tanam sendiri.Lalu macik sarah pun keluar dengan wajah kehampaan..

**************
Alkisahnye..ni dah kali kedua,buah mangga macik sarah kene curik.Pokok ni susah nak berbuah,bile dah berbuah...ada la 4-5 bijik..tu pun di kebas orang..Pelik ar,padahal jiran2 punya mangga punye banyak berjunteiian..xde plak kene curik..yang sikit dan susah nak berbuah ni gak jadi mangsa..sian mak aku tu..hari2 sidai kain baju musti dok usyar buah kat pokok tu..nak kasi la anak nya yg tengah peknen tu rasa...kesudahan nya..di kebas orang lagi..apa daaaaa.
klo nak, mintak la..curik2 plak.hak thuiiii betul la =((


Sunday, August 29, 2010

BENCI BILANG CINTA ♥♥

Ada sesape layan sinetron Benci Bilang Cinta ni kat astro x? hehehe..
aku dah giler lama x layan citer indon..
sbb mcm x berdaya nak menunggu penghabisan cerita sampai abes..
last skali aku layan sinetron indon ni masa citer budak Nabila tu..tah apa tajuknya..yang ada Ibu Arini skali..last2 citer tu makin mengarut dan meleret2...trus aku malas nak folo citer indon lagi..
Tapi, ini kali.....aku udah terjebak sama ini cerita walaupun ianya siaran ulangan..lambat sedar ahhaha...Best beb..aku rasa mcm tgk citer FULL HOUSE plak.Walaupun jalan citer x sama..tapi..ehh, mcm ada sesuatu yg sama la..hehehe :P

p/s : Dimas emsem + Winda tiutt = ♥♥ secocok ♥♥

Saya nakk....

Bile dgr radio yang ada tuju2 ucapan ni kan...
tatau ler apsal aku x suke bebeno bile dgr ucapan sebegini..

" saya nak ucapkan selamat petang kepada isteri saya yang ada di sebelah ni.."

" saya nak ucapkan selamat berpuasa pada
mak dan adik perempuan saya yang tengah buat kuih kat depan saya ni.."

" saya nak ucapkan selamat memandu kepada suami saya yang ada kat sebelah ni.."

mcm poyo siot! x kuasa...
dah ada kat depan mata,ada kat sebelah lagi mau buat ucapan..ckp jela depan depan secara live..saje la nk kasi satu mesia dgr ucapan 'boombastik' dorg tu?
membosangkan....!http://www.emocutez.com

BULAN MAKANAN ?



Minggu2 terakhir pose nak membawak ke raye ni rasanya perut semakin sendat dengan makanan..
Ni baru bulan pose, belum bulan raya di tambah dengan open2 house segala..eiii ngeri noks!
Utk minggu depan..ada 3 lagi acara berbuka yang menanti...otak tengah bekerja keras mcm mana nak lumpuhkan pembiakan lemak2 dalam badan ni hehe :P

Acara paling last yang aku paling suker..4 sept nanti. Insyallah.
* Berbuka pose di umah 'Pak Usop & Macik Sarah Bersama Anak Beranak'
yang di wajibkan pulang hehhehe..complete set gitew :P

p/s : Windu la..nak berkumpul berbuka pose ramai2 macam masa tecik2 dulu.Meriah..

Wednesday, August 25, 2010

DUIT RAYA!

PUTRAJAYA Berita baik untuk semua pegawai kerajaan dari Gred 1 hingga 54. Kerajaan setuju untuk beri 'Bantuan Khas Kewangan' sebanyak RM500 sebagai sumbangan sebelum 1 Syawal. Lebih 1.24 juta petugas awam dan 590,000 pesara akan memperolehi bantuan kerajaan ini - Mstar Online


Cik Yuyun : Sukerrr kan? jadilah dari takde...
Bersyukurlah..aku x keje gomen pun,tapi tgk announcement ni...ai jelesss tau hehe:P
Bab² kerajaan bagi duit memang suke kan..bab² lain, yang perlu kerajaan pinda atau naikkan disebabkan alasan² tertentu? berbakul² sumpah seranah di hadiahkan..ni lah manusia.

p/s : isu kenaikan harga minyak baru² ni..aku rasa, orang² yg kuat mengondem ni mahukan harga minyak tu berada di paras yang sama sampai la CICIT dia dah membesar..tak gitew? ahaks:P

Pepe pun,selamat berpuasa,selamat berbuka.

Sunday, August 22, 2010

Pergi Tak Kembali

UPDATE : Gambar ihsan dari Akhbar Sinar Harian - Edisi KL/Selangor hari ini.
KLANG - Seorang pekerja sebuah Syarikat Perkapalan di Pelabuhan Barat tidak sempat menyambut hari ulang tahun kelahirannya Ahad depan apabila maut bersama dua lagi rakan selepas kereta dinaiki terbabas di Jalan Kebun Nanas menghala ke Bulatan Jalan Kebun berhampiran tangki air Bandar Puteri, di sini awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.45 pagi itu, mangsa yang juga pemandu, D Kevinderan, 25, dari Mantin, Negeri Sembilan dan penumpang belakang, S Thanaselan, 30, dari Taman Sri Skudai, Johor, meninggal dunia di tempat kejadian.

Manakala rakan mereka yang juga penumpang depan, Devanathan, 26, meninggal dunia kira-kira jam 1.15 petang selepas beberapa jam menerima rawatan di wad Zon Merah, Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR).

Hari ni aku terima satu shocking news..berita kematian 2 orang rakan sekerja aku yang terlibat dalam kemalangan jalan raya..
sorang seawal pagi tadi,yg sorang lagi kritikal. tgh hari tadi dapat berita yg kritikal juga telah pergi....
Luluh rasa hati kerana last hari jumaat sempat bergurau senda...
aku macam biasa keje nya asek menge'chase discharge list dari budak operation aku tu.

Kedua-dua mereka berbangsa india..dan sgt muda.
Kevin, a very good fren.Selalu 'kacau' aku during weekend untuk check itu ini..kdg2 aku terpaksa sampai masuk opis balik untuk double checking.
Kdg2 rasa marah, sebab rasa tak tenteram, ada je masalah.Biasalah,ni semua keje kan, nak tanak kene hadapi.Yang pasti,dia sgt bekerjasama..Tapi dia dah tade sekarang :(

Deva....staff baru.Sangat sopan.
Deva, belum sempat mengenali hati budi rakan baru ni..Dia telah pergi...

Sebak, sedih...feel lost.

Kevin & Deva...May U RIP.

** Apabila ajal itu dah sampai..tiada pesanan yang sempat dititipkan...tinggal lah segalanya..tinggallah dunia =(

Kempius


Entry ni patut di letak beberapa ari lepas tapi dek kerana
line tenenet yg tak brapa 'sihat' baru arini dapat post.

Kertas kat tandas tu..aku yg buat, apastu aku mintak cleaner tlg tampalkan kat setiap pintu..'tampal kat dalam ye kak bukan luar..kang lepas berak dorang lupe lak nk pam..'
imacihs :P

alkisah...tak tau kenapa ada orang yang dah 'membuang' lupe nak mengepam 'tayik'nye itew..
tak terasa geli geleman ke hapa? jadi, utk tidak membuatkan dorang ni lupa tanggunjawab selepas 'membuang', bos aku pun suh la aku buat satu 'amaran' mcm kat gambo ni..

Jadi..utk beberapa ketika,ok lah..tandas bersih..
tandas pomfuan tu der..tade kesedaran sivik betol.

tapi baru2 ni..aku sendiri yg nampak..
suwey la! mmg kamben betol..dah berak tak reti pam..tah sapa punya keje.

Rasanya....perlu tukar tak ayat kat kertas tu? kepada yg lebey DIRECT dan TELUS?

DAH BERAK, KASI PAM aaaaa !
huhh...

Thursday, August 19, 2010

jEjAk KaSeHaN :P

tweety bird yg beso tu meme aku punya..
buat lapik2 kat belakang kusi,lapik2 muka time nk membuta kat opis..
ada satu aritu..sambil2 wat keje,
mata tepusing ke belakang nampak kat laci member..
ada keychain..alahai tomeinyaaaa!!!
ahaaaa...anak tweety bird..suko! suko! ahakss ^_^

jadi secara esklusipnyo di blog cik yuyun
menampilkan 'anak' dan 'omak' nye berganding
sekali dalam satu pogram jejak kasehan kekeke ;p

Monday, August 9, 2010

Ramadhan datang lagi ~


Semoga ramadhan kali ini akan memberi sinar kegembiraan buat kita semua dan
kita akan lebih menghayati keindahan berpuasa.
Selamat berpuasa buat semua kekawan, pose jgn x pose! hehehe.

Cik Yuyun : Sy suker bulan pose sebab boleh pegi
baazar ramadhan yg cuma ada sekali setahun!

Roti John
Kebab dagen
Ayam Pecik
Air Tebu..

erkk~ crazy :P


Sila muntah!

Takde bende nak citer..cuma saja nak share wat dosa ngn korang kekeke.
tadi aku bukak fb,tgk kat updated xtvt kekawan..
scroll punya scroll,ternampak kat wall kwn aku.

member aku ni lelaki, kat wall dia, telah di tag satu gambar..gambar pompan..

[ok..kisahnye]
pompan gedix itu telah tukar profile pic baru, maka aku pun klik kat muka dia,
wah wah wahhh mak nenek..dia siap tag sume nama jantan2 kat muka dia dengan harapan jantan2 tersebut akan memberi komen yg memberangsangkan..(aku tgk satu persatu taw nama kat situ..xde nama girl pun..kepocis aku ni kan )kehkehkeh.
klo gambar ramai2, family ke, nak tag /komen sesama sendiri xpe arr..tp ni gambo syok sendiri.pegi tag jantan suh puji.huh!

maka......ternampaklah bberapa komen murahan spt di bawah :

oh comeinye..
lawanya anak siapa la ni.
ish,u ni mmg kiut miut la..
sweet....
suke pic u ni..manje..
u mmg cantiq!
untung siapa dapat u...mwahhhh..
dll...


KAHKAHKAHKAHKAH..

pompan tu bodo! jantan2 yg berebut kasi komen plak..bodo kuasa 2!



(plis la, aku muak tgk bende2 mcm ni kat fb..sib bek dia bukan kwn aku,klo kwn..sungguh aku akan remove dgn kadar segera.hehe :P



Wednesday, July 28, 2010

Puas! ~


Yipppi sukerrr..dah mkn ini pizza tadi..sama Kak Jade.
time acih kak sebab melanje sy matan :)
GCB pun dah selamat makan semalam..
tapi x sempat nk snap gambo..di waktu malam,
di bawah pokok, di temani bintang2 dan cengkerik..
bersama kekasey hati..
semakin lama
ku renung wajah sinta hatiku..
perut ku bergetarrr..
ohhh kelaparan rupanya kekeke
lalu beger di tangan ku makan dengan lahapnya.sedap siot! :))

eRR..Syg, sabtu ni kita makan pija yg mcm gambo ni nak? sedappp ar.hihihi :P


Monday, July 26, 2010

Uwhhh..so HOT!


Ouhh..ahhhh...errrhhhh..
PANAS nya..
TAK TAHAN nya..
PEDIH nya..

ok..aku tipu jek!
x rasa panas ohke..bau dia je mcm bes :D
TAPI..bile aku g tencing..apastu tekena air sket je..
omaigod..SEJUKnye!!!
rasanya sesuai tulis..EXTRA COLD hahhahahha

Yummy! ~



Uiksss....korangs dah rasa ni? aku belum rasa lagi..sgt2 menggiurkan!
hahahhahaa

Wednesday, June 16, 2010

afekejadasnye?

Pizza @ Bkt Raja
Date / Time : 15/June @ 830PM

Saya nasihatkan..jangan lah jadi mcm pasangan cik yuyun dan incik king..

giler x sayang badan dorang ni! :D
Related Posts with Thumbnails