Monday, April 23, 2012

OK, Selamat Tinggal


Hmm, duduk dalam field Shipping ni macam ni la.
jaga Line ni..Line tu keluar, Line baru masuk..ini adalah kebiasaan dalam dunia perkapalan.

Line ni saya dah jaga sejak saya join company baru bulan March tahun lepas. 2 perkara baru masa mula2 masuk sini:
1) Handle line baru
2) Jawatan baru yang tak pernah di pegang.Customer Service (CS).
Mula2 pening, tak pernah buat CS.Pastu banyak term² nak kene ingat. Dapat plak kawan yang dah nak blah tu hand over keje macam nak tanak je..terpaksa belajar sendiri. Suffer jugak la mula² tu.Tanya sana tanya sini.

Lepas tu lama2..makin suka dengan keje ni. Cuma tak suke dengan customer² Line ni..sangat menyusahkan saya..kesabaran saya kadang² menipis dengan mereka ini. Tau la customer always right, tapi ada masa² saya tak boleh nak layan sangat perangai diorang ni.Ikut suka dia je nak tinggi suara , nak report bos pasal kapal ni teruk, service teruk...(ada mak kesah ko nak report ke apa? huhu)

Setiap hari saya berdoa bila la saya akan di beri tugas baru.Jaga line baru ke? Opss..http://www.emocutez.com

Oh, setelah setahun berlalu, dapat khabar berita Line ini akan menapak sendiri di Malaysia. Hey Hey..sukenya..
Kira kita akan hand over semua pada orang lain..Sekarang ni menunggu masa je..Kapal terakhir akan mari 26/4..So tu lah last aku buat kerja2 ni..sob3..dalam tak suka..tetap akan rindu hehe.

Ni tadi email dari salah sorang customer.(Haha..mak tak sedih hokeh.mak lagi suke! jawab dalam ati, tapi masa reply, cakap la konon2 sad jugak..hipokritnye diriku) gegege.. Seminggu sebelum ni...saya dah send out semua notice untuk bagitau pasal ni..kejap2 customer call nak confirm balik..benarkah? izit true? betulkah?
Iya..iya ..iya...(dalam hati saya - tak baca notice kah?) dan kembali saya jadi tensyen sebab terpaksa menjawab soalan yang jawapan nya sudah terang² ada dalam surat itu. No fon ofis baru, alamat & new person in charge pun sudah ada..masih call untuk tanya lagi..kalau seorang takpe....ni berderet bunyi tipon tak henti..

Emosi saya tak stabil dan bila² masa saja saya boleh jadi manusia tidak peramah.Jangan lah saya jadi panas baran..Na'uzubillah.(Istigfar banyak2 ni)..



Related Posts with Thumbnails