Saturday, April 28, 2012

BER'SHIT' 3.0


Saya amat berharap kejadian di atas bukan terjadi di Malaysia tapi sayangnya memang benar2 telah berlaku di negara yang tercinta ini.Hampa dan kecewa. Tengok video dalam TV3 dan baca hampir kesemua blog & media online tadi rasa sakit sangat hati dengan peserta BerShit ni.Apa yang mereka dapat selepas buat semua ini? Segala kerosakan? Kecederaan? Kerugian ? Akan di tanggung oleh siapa? Malu lah pada negara luar, pelancong luar.Adakah ini yang kita nak tunjukkan pada mereka sedangkan suara peserta BerShit ni bukan mewakili semua rakyat Malaysia.
Polis & kerajaan telah menyediakan tempat yang baik untuk mereka berkumpul & melalak..kenapa mesti buat di tempat terbuka & menyusahkan sebahagian rakyat? Weekend yang sepatutnya di nikmati telah di hancurkan oleh aktiviti ini!

 Sangat lah bodoh tindakan mereka ini....elok ada trailer lanyak je semua ni biar penyek...

Perempuan sekor ni..Ambiga..Perosak!!!!.Tidak cukupkah keamanan yang ada dalam negara ni? Saya ingin bebas keluar sana sini tanpa gangguan, rusuhan. Selama ni sudah cukup tenang, kenapa bende ni harus tejadi? Kenapa jadi sangat kejam pada diri sendiri dan negara? Kasihan DS Najib, telah banyak beliau usahakan untuk memenuhi kehendak rakyat. Tapi semuanya di pandang sepi..masih ramai yang tidak berpuas hati..Look, sedangkan kita sebagai individu tak mampu untuk menjadi sempurna kepada orang2 di sekeliling kita..apatah lagi seorang pemimpin negara. Beliau telah cuba sedaya yang mungkin untuk menjamin kemakmuran, keamanan, kemajuan & kesejahteraan rakyat tapi sia2....dengan wujudnya BerShit ni menunjukkan betapa teruknya mentaliti rakyat sekarang yang mudah di guna2kan oleh pihak tertentu..

Saya cuma mampu panjatkan doa agar negara tercinta ini di lindungi Allah & kami dapat menikmati keamanan yang berpanjangan..Tak perlu lah ada BerShit 4.0, 5.0 kerana tidak ada apa yang mereka akan dapat...Cuma menjahanamkan....
Related Posts with Thumbnails