Thursday, October 14, 2010

Berhenti berharap .....

Dalam idop ni, sedaya mungkin kita akan cuba menjadi terbaik utk semua perkara…jika x dapat, sekurang2nya menjadi terbaik utk orang2 sekeliling kita..dan kalau x dapat juga..spesifiknya, menjadi terbaik buat org2 yang paling dekat dengan kita..

Keluarga,sahabat,suami/isteri…orang2 ni adalah yang penting dalam idop kita..secara otomatik jika mereka ini penting dalam idop kita..kita tahu menjaga hati mereka..tak mustahil sebagai balasan nya anda akan disayangi oleh mereka..Ikhlas itu kunci segala²nya =))

Jgn mengharap satu pihak sahaja utk terus menjaga hati anda,memenuhi permintaan anda, berada si samping anda ketika anda susah, anda sedih mahupun ketika anda sunyi..tapi bile sampai masa orang lain memerlukan anda, anda abaikan perasaan, permintaan dan hati mereka…ketika mereka terluka, anda tahu? Ketika mereka bersedih, anda tahu? Ketika mereka kesusahan, anda tahu?

Satu yang perlu anda ingat, mereka tak selama2nya akan terus menerima dan terus menerima perbuatan anda..kerana sampai masa, mereka akan menjauhi anda, kerana mereka adalah manusia biasa.

Aku tidak selalu meminta…tidak tahu meminta kerana aku takut permintaan aku tidak dipenuhi…memang selalu terjadi begitu dan ia akan berakhir dengan kekecewaan...Tapi orang selalu ‘meminta’ padaku…dan aku bahagia ‘memberinya’ selagi aku terdaya memberi…Aku ingin terus menjadi bintang di langit…bintang yang sentiasa memberi sinar pada insan2 yang menyayangi ku.. kerana aku tahu siapa kamu di sebalik realiti itu =))

Aku pulang tanpa dendam………….
Related Posts with Thumbnails